Handjes op je buikje
Handjes op je hoofdje
Handjes op je ogen
Kiekeboe!

zondag 15 mei 2011

Zaaien en planten

Na de Paasvakantie kwamen er vijf nieuwe vriendjes naar de klas.
Welkom Ainsley, Silke, Löic, Jérôme en Karl!

Jules had voor ons enkele zaadjes en bloembollen meegebracht. wat zouden we daarmee kunnen doen? Planten natuurlijk!
Wat hebben we daarvoor nodig? Juf had gelukkig nog een stappenplan bij!
Eerst de bloempot vullen met aarde, de bloembollen in de aarde stoppen en water geven!
Daarna even wachten tot er een plantje uitkomt...





En nu wat water geven zodat de plantjes kunnen groeien!
Het water maakte een prachtig geluid, we werden er helemaal stil van.

Even kijken, komt er al een plantje uit? Nee nog niet!
Nog een klein beetje wachten.



En kijk eens hoe groot ons plantje al is!

We speelden nog enkele leuke spelletjes;
De vlinders fladderden rond in de klas en streken neer op de bloem die dezelfde kleur heeft. Een heel leuk spelletje waarbij we goed moesten kijken naar de kleur.
Jules had een grote bos bloemen mee! Nee, niet voor de juf.
We speelden er een heel leuk spelletje mee. Jules deelde de bloemen uit en de peuters zetten de bloemen in de bloempot met dezelfde kleur. Super gedaan allemaal!


 We speelden in de hoekjes nog een spelletje waarbij we goed moesten kijken naar de vorm en naar de kleur. Niet altijd gemakkelijk maar het is ons toch gelukt!



Jules had ook nog een leuk verhaaltje over zijn toffe buurman van wie hij allemaal zaadjes kreeg. Jules stopt de zaadjes in de aarde en geeft ze nadien veel water met de gieter.
En kijk eens hoe de plantjes groeien!


Op het einde van de week las juf een verhaaltje voor van Nellie en Cesar; "Ik zie, ik zie". 
Nellie en Cesar deden een raadselspelletje in de tuin.
Nellie; "Ik zie, ik zie en het is rood". Cezar; "De gieter". Nellie; "Juist!"
Zelf speelden we het spelletje nadien ook eens in de klas.
We zaten allemaal knus bij elkaar. Juf deed de gordijnen dicht en het licht uit. Zo was het licht van de vertelkast nog beter zichtbaar. Het was super gezellig!


Het waren twee super weken! Op naar de volgende!

1 opmerking:

  1. Dag juf silke

    Ik vroeg me af waar je het verhaal 'ik zie, ik zie' van Nellie en Cezar gehaald hebt?
    Ik heb overal al gezocht op internet en ik kan het nergens vinden!

    Is er een boek van deze vertelplaten of is dit verhaal een deel uit een ander verhaal?

    Het zou heel leuk zijn als je me kon helpen! Ik ben er al een tijdje naar op zoek. Ik zou het goed kunnen gebruiken tijdens mijn stage!

    Alvast bedankt!

    Groetjes, Lindsey

    BeantwoordenVerwijderen